KingdomCome.czech-games.net Fanouškovské stránky o české hře Kingdom Come

Informace

Realistické open-world RPG

Takto hru označují sami autoři. Považují za její přednost fakt, že v ní nenajdeme žádné mágy, elfy, draky a další havěť. Ani žádná kouzla a kletby. Kingdom Come: Deliverance se soustředí na věrnou reprezentaci střední Evropy na počátku 15. století a staví na historicky podložených faktech, nad kterými nabízí realistický příběh smyšlené postavy. Zároveň poskytuje rozsáhlý otevřený svět, jehož předlohou je skutečné místo poblíž Ratají nad Sázavou (ve hře Rataje Hrazené), ve kterém se může hráč volně pohybovat a interagovat s jeho obyvateli. Kromě dobových politických záležitostí, bychom se také měli dočkat i problémů církevních (Velké západní schizma nebo hony na čarodějnice). Tvůrci také tvrdí, že ve hře je možné provést velké množství činů, na které bude okolí adekvátně reagovat, například po zabití hospodského se hospoda zavře a lidé budou chodit pít jinam. Samozřejmostí je střídání denní doby, podle které se mění chování postav ve hře.

Revoluční bojový systém

(přesunuto do sekce Soubojový systém)

Možnosti volby

Příběh hry by měl být maximálně nelineární tak, aby si hráč sám mohl zvolit, co bude dělat. Pokud se mu nebude zrovna chtít pokračovat v hlavní dějové lince, může dělat různé vedlejší questy. Ty by navíc měly být mnohem propracovanější, než v obyčejných RPG, takže žádné dones z místa A na místo B apod. Většina problémů by navíc měla jít vyřešit několika různými způsoby, například násilně, tiše nebo chytře. Celková nelinearita a pocit svobody by měly být podpořeny větvícími se dialogy, které budou mít vliv na děj a jejichž rozhodnutí třeba nebudete mít možnost vzít zpět. Ve hře se ale čas od času objeví i lineárněji pojaté mise, které budou mít velký význam v hlavním příběhu. V takových případech se dočkáme obléhání hradu nebo velké bitvy se stovkami vojáků.

Koncepce tří aktů

Původní plán byl takový, že hra vyjde jako celek s herní dobou přes 70 hodin. Avšak kvůli problémům s financováním, jí byli ve Warhorse nuceni rozdělit na tři části. První s herní dobou přes 30 hodin by měla vyjí na konci roku 2015, další dvě části vyjdou poté, každá s odstupem zhruba 9 měsíců. I když se to může zdát jako velký ústupek původnímu plánu, nemusí to být nutně pravda. Dan Vávra oznámil, že stejně plánoval hru rozdělit na tři kapitoly, přičemž se každá bude odehrávat v jiné lokaci, a tak se o příliš velký kompromis nejedná. Pravdou zůstává, že se o tomto rozdělení zmiňoval už dříve na svém blogu. Mapu chtěl rozdělit, aby omezil dobu cestování mezi třemi hlavními lokalitami, které by byly jinak umístěny každá na jiném kraji velké mapy. V době kampaně na Kickstarteru však ještě vůbec není jisté, zda a kdy nějaké další akty vyjdou. Vše bude záležet na úspěchu první části.

Koně

V Kingdom Come bude možné se projet na koni, na tom není nic až tak zajímavého. To by ale nesměli být páni (a dámy) z Warhorse, aby nepřišli s něčím lepším. Kůň by totiž měl mít vlastní umělou inteligenci, která se například bude sama držet cesty, aniž byste museli složitě manévrovat. To je dobré zejména v úzkých prostorách nebo třeba v lese, kde se kůň sám postará o to, abyste zbytečně nenaráželi do stromů. Dále stojí za zmínku, že pokud budete stát poblíž svého koně, bude možné na něj zahvízdat, aby k vám přišel, že koně budou mít svůj vlastní inventář, budou mít i své vlastní staty, které se budou postupně zlepšovat, a budeme si moci ze hřbetů i zabojovat.

Minihry

Chcete si nabrousit meč či připravit alchymistický lektvar? V této hře se budete muset obsloužit sami. Autoři připravili několik takových činností pro zpestření hry.

Reputace

Pokud se rozhodnete zabíjet nebohé vesničany, váš čin rozhodně nezůstane bez odezvy. Ve hře by měly fungovat zákony a budete-li je porušovat, vysloužíte si trest. Zároveň utrpí i vaše pověst a lidé si o vás začnou vyprávět nepěkné historky.

Oblečení

Hra nabízí široké možnosti upravení vlastní postavy včetně možnosti vzít si na sebe až 16 kusů oblečení a výzbroje ve čtyřech různých vrstvách. Oblečení ale nebude jen na okrasu, nýbrž bude plně funkční. Lze tedy očekávat, že například brnění bude hráče zpomalovat, ale zase ho ochrání víc než obyčejná halena. Na stav vašich šatů budou reagovat i okolní postavy.

Nástroje na módování

Autoři slíbili, že po skončení vývoje hry uvolní svoje nástroje a editory pro potřeby fanoušků. Budou tak moci vznikat zajímavé neoficiální úpravy a dodatky do hry. Jedním z dosud představených editorů je editor postav.

Alchymie

Jedním z méně realistických prvků hry bude právě alchymie. Dan Vávra potvrdil, že se ale nebude jednat o přípravu nějakých zázračných kouzelných lektvarů a podobně, spíš se inspirovali počátky lékařství, a tak si budeme moci připravit různé masti nebo léky třeba na vyléčení zranění. Alchymie bude zároveň jednou z miniher – takže hráč bude masti a další přípravky připravovat sám.