KingdomCome.czech-games.net Fanouškovské stránky o české hře Kingdom Come

Soubojový systém

Dan Vávra, prý dlouho přemýšlel, jestli slovo „revoluční“ opravdu vhodně charakterizuje herní souboje. A nakonec dospěl k závěru, že ano. Mělo by se jednat o velmi inovativní řešení, kdy během souboje je možné zasáhnout různé části protivníkova těla a podle toho mu způsobit větší či menší zranění. Vše bude samozřejmě ovlivněno i kvalitou brnění a zbraní. Souboj má být také velmi realistický a chování zbraní bude počítáno na základě fyzikálního modelu, zbraně budou moci kolidovat i s prostředím. Jediným ústupkem realitě by mělo být zpomalení času během boje, které však nastane jen v případech, kdy se hráči podaří vykonat určité combo.

fencing

Předlohou pro souboje ve hře je skutečné šermování, které vývojáři zaznamenali hned z několika úhlů a následně pečlivě prostudovali. Pro velké bitvy pak čerpali inspiraci z rekonstrukcí historických bitev, které se občas v Česku pořádají. Vše samozřejmě optimalizovali tak, aby to vypadalo dobře v pohledu první osoby.

Ve hře jsou tři základní typy útoků:

Každý z těchto útoků je možné zacílit na jedno z šesti míst na protivníkově těle, což dává dohromady 18 různých základních útoků. Dále je k dispozici speciální tlačítko na krytí, po jehož stisknutí postava odrazí útoky protivníka. Po odražení útoku dostaneme možnost provést účinný protiútok. Kromě toho je možné předstírat útok na jednu stranu a pak zaútočit na stranu druhou, což protivník nebude čekat.

Během souboje je stále plně funkční fyzika, takže můžeme využít různých překážek v prostředí, abychom se za nimi kryli, nebo můžeme zatlačit soupeře do nevýhodné pozice. Zbraně můžou během souboje kolidovat s prostředím a samozřejmě i s oponentem. Pokud ho zasáhneme, zbraň se odrazí, případně sklouzne po jeho brnění.

combat

Celkově budou souboje velmi ovlivněny výdrží obou bojovníků. Pokud tedy budou mít oba dva v podstatě nezničitelné brnění, bude velmi záležet na tom, kdo vydrží déle.

Základní zbraní je dvojruční meč, avšak ve hře najdeme širokou škálu historických zbraní. Krátké meče, sekery, kladiva, dále střelné zbraně – kuše a luky – které budou prý extrémně smrtící. Samozřejmě nebudou chybět ani štíty na obranu. V prvním aktu se naopak nejspíš nedočkáme bodných zbraní jako kopí, protože jde prý o technicky nesmírně náročnou funkcionalitu.

Soubojů během hry nebude extrémní množství, ale pokud na nějaký dojde, mělo by se jednat o skvělý zážitek. Většinou se bude bojovat s jedním protivníkem, ale mohou nastat i situace, kdy bude oponentů více. A naopak bude také možné mít spolubojovníky.

Minimálně jednou se ve hře objeví velká bitva. Hráč v ní bude působit jako jednotlivec, to znamená, že nebude řídit celou armádu, ale bude bojovat za sebe a snažit se přežít. Kromě toho bychom se měli dočkat několika menších bitev a pak také dobývání hradu, kde už hráč bude moci v rámci příběhu rozhodnout postup, jakým se dobývání provede. Vplížit se v noci dovnitř, otrávit zdroj vody nebo prostě provést brutální útok. To vše bude možné. A kromě dobývání se dočkáme i pozice obrácené, tedy bránění hradu.

battle

A v neposlední řadě – jedná se stále o RPG, takže nezáleží jen na schopnostech hráče, ale také na zkušenostech hlavního hrdiny. Ten se bude moci postupně učit a zlepšovat se v různých technikách boje. Dále bude možné se některým bojům vyhnout například úplatkem nebo tím, že si zavoláme někoho na pomoc.